ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΕΨΙΛΟΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΟΥ ΔΕΛΦΙΚΟΥ ΕΨΙΛΟΝ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΑΡΧΟ


5 2 ψήφοι
Article Rating
[taxopress_postterms id="1"]

Το Δελφικό Έψιλον είναι ένα σύμβολο, ένα κλειδί μύησης του ανθρώπου στο φως. Για το λόγο αυτό βρισκόταν στον Ναό του Απόλλωνα στους Δελφούς και είχε τοποθετηθεί τρεις φορές (ξύλο, χαλκός, χρυσός) στην κορυφή του αετώματος της κεντρικής ανατολικής πύλης του ναού, μαζί με το “ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ” στην κάτω αριστερή γωνία και το “ΜΗΔΕΝ ΑΓΑΝ” στην κάτω δεξιά του ιδίου αετώματος.

Το περίφημο Δελφικόν «Ε», ή «ΕΙ» κατά τον Πλούταρχο, είναι ένα γράμμα αινιγματώδες. Πολλοί προσπάθησαν ανά τους αιώνες να το αποκωδικοποιήσουν ουδείς όμως κατάφερε να δώσει οριστική και βέβαιη απάντηση μέχρι σήμερα.
Παρακάτω θα δούμε πιθανές ερμηνείες που δόθηκαν στο έργο του Πλούταρχου ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ «Ε»

1) Αφιερώθηκε το «Ε» από τους σοφούς της αρχαιότητας μαζί με άλλα παραγγέλματα, για να δηλώσουν, πως ο αριθμός των σοφών στην πραγματικότητα είναι π ε ν τ ε και όχι εφτά, διότι ή άλλοι δύο δήθεν σοφοί ήταν στην ουσία Τύραννοι οι οποίοι σφετερίστηκαν τον τίτλο του σοφού.

2) Αφιερώθηκε το «Ε», ως υ π ό μ ν η σ η.
Επειδή το Ε είναι δεύτερο στην σειρά από τα φωνήεντα και ο ήλιος είναι δεύτερος στην σειρά των επτά πλανητών, άρα το Ε δηλώνει τον θεό Απόλλωνα ( εφόσον ο θεός Απόλλωνας ταυτιζόταν με τον Ήλιο).

Εργαστήρια Κυριαρχίας Θεών

3) Αφιερώθηκε το «ΕΙ» ως υ π ο θ ε τ ι κ ό , διότι υποθετική μορφή έχουν τα ερωτήματα που διατυπώνουν οι άνθρωποι στον χρησμοδότη Απόλλωνα.

4) Αφιερώθηκε το «ΕΙ» ως ε υ χ ε τ ι κ ό, (ει)θε ή (ει) γαρ για να εκφράσουν οι άνθρωποι την ευχή τους.

5) Αφιερώθηκε το «ΕΙ» ως ει της λ ο γ ι κ ή ς υποθέσεως.
Με το ΕΙ αρχίζει στην λογική η προκείμενη του συλλογισμού, που αποτελεί βασική λειτουργία της σκέψεως και της κρίσεως και αποτελεί την ειδοποιό διαφορά μεταξύ έλλογου ανθρώπου και αλόγου ζώου.


Συνεπώς αρμόζει στον θεό της λογικής Απόλλωνα.

6) Αφιερώθηκε το «Ε» ως σ η μ α ν τ ι κ ό ς αριθμός.
Στην αριθμολογία των πυθαγορείων το Ε είναι σημαντικός αριθμός για τις ιδιότητες του , πέντε είναι ο αριθμός του πρώτου άρτιου και του πρώτου περιττού. Επίσης ο αριθμός 5 προστιθέμενος η πολλαπλασιαζόμενος με τον εαυτό του
παράγει πάντα αριθμό του ή στην δεκάδα.
Επίσης το Ε ως αριθμός 5 είναι μια υπόμνηση ότι : πέντε είναι τα θεμελιώδη στοιχεία της φύσης, πέντε είναι οι συνηχησεις στην μουσική, πέντε είναι τα γένη της ψυχής, πέντε οι αισθήσεις, πέντε τα γένη των ζωντανών πλασμάτων, πέντε τα τελειότερα γεωμετρικά σχήματα.

7) Το ΕΙ (=είσαι) εκφράζει τον πλέον αρμόζοντα χαιρετισμό προς τον θεό Απόλλωνα και την αποδοχή της ύπαρξης του.

Πηγή …

5 2 ψήφοι
Article Rating

Συνδρομή
Ειδοποίηση για
guest

0 Comments
Παλαιότερο
Νεότερο Περισσότερο ψηφισμένο
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
0
Θα θέλαμε τις σκέψεις σας, σχολιάστε.x